La NASA étend son achat de places Soyouz pour ses astronautes jusqu'en 2016
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NASA Extends Crew Flight Contract With Russian Space Agency Administrator Bolden Repeats Call For American-Made Commercial Alternative
WASHINGTON -- NASA has signed a $753 million modification to the current International Space Station contract with the Russian Federal Space Agency for crew transportation, rescue and related services from 2014 through June 2016. The firm-fixed price modification covers comprehensive Soyuz support, including all necessary training and preparation for launch, flight operations, landing and crew rescue of long-duration missions for 12 individual space station crew members.
NASA has efforts underway to develop an American-made commercial capability for crew transportation and rescue services to the station following this year's retirement of the space shuttle fleet. Agency Administrator Charles Bolden cited this week's Soyuz contract extension as a reminder of how critically important those efforts are.
"The president's 2012 budget request boosts funding for our partnership with the commercial space industry and prioritizes our efforts to ensure that American astronauts and the cargo they need are transported by American companies rather than continuing to outsource this work to foreign governments," Bolden said. "This new approach in getting our crews and cargo into orbit will create good jobs and expand opportunities for our American economy. If we are to win the future and out build our competitors, it's essential that we make this program a success."
NASA made Commercial Crew Development awards in 2010 to stimulate efforts within the private sector, encouraging them to develop and demonstrate human spaceflight capabilities. The agency anticipates these systems will be available by the middle of the decade.
These services will provide our primary transportation to and from the International Space Station for U.S., Canadian, European and Japanese astronauts. To ensure a smooth transition as this new capability is developed, Soyuz support will continue as a backup capability for about a year after commercial services begin.
With this contract modification, station crew members may launch on Soyuz vehicles during a 24-month period. The contract will provide for the launch of six people in calendar year 2014 and six more in 2015, as well as their return to Earth in the spring of 2016 after a six-month stay aboard the station. The extended contract ends June 30, 2016.
Under the contract modification, the Soyuz flights will carry limited cargo associated with crew transportation to and from the station, and assist with the disposal of trash. The cargo provided per Soyuz seat is approximately 110 pounds (50 kilograms) launched to the station, approximately 37 pounds (17 kilograms) returned to Earth and trash disposal of approximately 66 pounds (30 kilograms).
http://www.nasa.gov/home/hqnews/2011/mar/HQ_C11-013_Soyuz_Contract.html
2016! Cette date pourrait évoluer si les Américains piétinent à développer un successeur à la navette.
Spirit- Messages : 314
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Le mauvais côté de tout ça, c'est que les Russes (RKK Energuia en particulier) sont en train de devenir financièrement très dépendants des Américains.
Quand ceux-ci auront leur propre véhicule, que se passera-t-il ?
A la même époque Energuia devrait mettre en service son PTK NP. Mais s'il n'y a pas assez de vols pour lancer les chaînes de production, ça risque de poser des difficultés.
Quand ceux-ci auront leur propre véhicule, que se passera-t-il ?
A la même époque Energuia devrait mettre en service son PTK NP. Mais s'il n'y a pas assez de vols pour lancer les chaînes de production, ça risque de poser des difficultés.
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Kosmonavtika - Le site de l'Espace russe
nikolai39 a écrit:
A la même époque Energuia devrait mettre en service son PTK NP. Mais s'il n'y a pas assez de vols pour lancer les chaînes de production, ça risque de poser des difficultés.
Tu peux décoder le sigle SVP ?
montmein69- Donateur
- Messages : 20962
Inscrit le : 01/10/2005
Age : 73
Localisation : région lyonnaise
C'est même un problème plus général dont se plaignent les russes: une grosse partie de l'effort pour l'ISS repose sur leurs capacités de production de soyouz et progress. Cela a, dans un premier temps un côté positif, puisqu'ils bénéficient de l'argent US et que leurs usines tournent à fond. Mais comme le dit Nikolaï, que va-t-il se passer ensuite? Cela mobilise une bonne part de leurs ingénieurs, et les empêche de se concentrer sur d'autres choses et en particulier le développement du PTS à un moment où la main d'oeuvre qualifiée est difficile à trouver. Pendant ce temps les américains fourbissent leurs armes, même si pour le moment leur futur vaisseau peine à trouver sa voie.
Les russes ne seraient pas mécontents qu'une certaine relève les soulagent un peu de cet effort même si évidemment ils se sentent mis en valeur en restant les seuls à pouvoir envoyer des hommes vers l'ISS d'ici 2016...
L'espace est une affaire où il est très difficile de maintenir un outil de production (problème des coûts fixes) et où les "à coups" sont délicats à gérer aussi au niveau du personnel qualifié. On le voit bien avec le problème du 5ème soyouz annuel que les russes ne peuvent pas facilement produire simplement en décidant d'augmenter les cadences...
Les russes ne seraient pas mécontents qu'une certaine relève les soulagent un peu de cet effort même si évidemment ils se sentent mis en valeur en restant les seuls à pouvoir envoyer des hommes vers l'ISS d'ici 2016...
L'espace est une affaire où il est très difficile de maintenir un outil de production (problème des coûts fixes) et où les "à coups" sont délicats à gérer aussi au niveau du personnel qualifié. On le voit bien avec le problème du 5ème soyouz annuel que les russes ne peuvent pas facilement produire simplement en décidant d'augmenter les cadences...
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